Asset Publisher
Sprzedaż drewna i produktów niedrzewnych
Sprzedaż drewna, produktów niedrzewnych oraz sadzonek
Od 2022r. detalicznej sprzedaży drewna dokonują Leśniczowie w siedzibach leśnictw.
Sprzedaż w Kasie Nadleśnictwa będzie odbywała się tylko w wyjątkowych sytuacjach (np. nieobecność Leśniczego, konieczność wydrukowania faktury). U Leśniczego można zapłacić gotówką lub kartą płatniczą – jeśli tylko drewno jest aktualnie dostępne, to jego zakup jeszcze nigdy nie był tak prosty.
Obowiązujący cennik prezentujemy w załączeniu, a poniżej najważniejsze warunki kupna-sprzedaży:
- Drewno oferowane na podstawie cennika sprzedaży detalicznej co do zasady powinno zaspokajać potrzeby ludności lokalnej (osoby fizyczne).
- Drewno nabywane w sprzedaży detalicznej przeznaczane jest na własne potrzeby jako opał lub materiał budowlany (m.in. budowa, przebudowa czy remont własnych zabudowań mieszkalnych i gospodarczych, ogrodzeń, drewnianych obiektów infrastruktury rekreacyjnej, ogrodowej, łowieckiej, itp.).
- Sprzedaż surowca wielkowymiarowego jest dokonywana wyłącznie za zgodą Nadleśniczego lub Zastępcy Nadleśniczego na pisemny wniosek Kupującego.
- Detaliczna sprzedaż drewna w leśnictwach prowadzona jest w dni robocze do godz. 14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu z Leśniczym.
- Płatności można dokonać w formie gotówkowej/bezgotówkowej w kancelarii leśnictwa lub przelewem bankowym na konto bankowe Nadleśnictwa.
- W ramach potrzeb detaliczna sprzedaż drewna w Kasie Nadleśnictwa jest realizowana tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym pracownikiem Działu Finansowo-Księgowego (KF).
- Wywóz drewna zakupionego w Nadleśnictwie Smolarz następuje w dni robocze od poniedziałku do piątku. W uzasadnionych, wyjątkowych sytuacjach na wniosek Kupującego w porozumieniu z Leśniczym wywóz może nastąpić w innym dniu tygodnia, ale wyłącznie po wyrażeniu zgody ustnej przez Nadleśniczego (N) lub Zastępcę Nadleśniczego (Z). Leśniczy w takim przypadku zobowiązany jest poinformować Straż Leśną o wyznaczonym, innym terminie wywozu drewna.
- Przez wywóz drewna należy rozumieć wydanie Kupującemu (lub upoważnionemu Przewoźnikowi, który posiada oryginał asygnaty lub faktury) przez Leśniczego/Podleśniczego drewna na gruncie. Fakt wydania drewna udokumentowany jest poprzez adnotację Leśniczego/Podleśniczego (potwierdzoną pieczątką i podpisem) o dacie i ilości wydania surowca na asygnacie lub fakturze (oryginał Kupującego), wydatek może być podzielony na partie. Odbierający kwituje odbiór drewna podpisem na tym samym egzemplarzu.
- Kupującego obowiązuje 14 dniowy termin wywozu licząc od dnia następnego po dokonaniu sprzedaży. W razie braku możliwości wywozu drewna w oznaczonym terminie, Kupujący winien zgłosić się do leśnictwa w celu uzgodnienia nowego terminu. Po dokonaniu transakcji sprzedaży drewna administracja leśna nie odpowiada za zakupione drewno, a Kupujący nie może rościć do Sprzedawcy pretensji, co do pogorszenia stanu jakościowego surowca drzewnego, jak i jego częściowej lub nawet całkowitej utraty spowodowanej działaniami osób trzecich (kradzież, zniszczenie itp.).
- Każdemu kupującemu drewno pozyskane własnym kosztem Leśniczy/Podleśniczy wskazuje granice działki roboczej, na której będzie dokonywana wyróbka drewna oraz udziela instruktażu w zakresie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymogów w zakresie przygotowania surowca do odbioru i zasad jego wywozu, czego potwierdzeniem jest wystawienie kupującemu Zezwolenia na pozyskanie drewna kosztem kupującego. Sprzedaż detaliczna kosztem kupującego dotyczy także stroiszu i chrustu miotlarskiego.
- Ewentualne reklamacje rozpatrywane są wg zasad określonych w Decyzji nr 161 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 13 listopada 2019 r. w sprawie wprowadzenia zasad rozpatrywania reklamacji na drewno w PGL LP (znak: ZM.800.12.2019).